Çikolata Kremalı Kek

Okullar tatil oldu,çoluk çocuk herkes evde..İşte size tam da çocuklarınızı mutlu edecek,kalplerini feth edecek nefis bir kek..Kekimiz bol kakaolu,üstelik üzerinde çok nefis çikolatalı bir kreması var..Yapımıda çok pratik..Bu lezzetli keke çocuk,büyük herkes bayılacak..


Malzemeler
4 yumurta
3 çay bardağı şeker 
1 kahve fincanı krema
1 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 paket vanilya
4 yemek kaşığı kakao
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 portakal rendesi
SOSU
3 su bardağı süt
3,5 yemek kaşığı un
6 yemek kaşığı şeker
2 dolu yemek kaşığı kakao
1 paket bitter çikolata
50 gr.margarin
1 paket vanilya
Üzeri İçin
2 yemek kaşığı kakao
YAPILIŞI
  • Yumurtaları iyice kabarana kadar çırpın,daha sonra şekeri ve vanilyayı ekleyin ve tekrar iyice çırpın.Sonrada sırayla çırparak sıvıyağ,krema,süt,kakao,kabartma tozu,un ve portakal rendenizi ekleyin.Büyükboy dikdörgen borcamınız yağlayın ve hazırladığınız kek hamurunu ekleyin.175 derece ısıtlmış fırında 50 dakika pişirin.
  • Kekiniz pişerken süt,un,kakao ve şekerle birlikte pürüzsüz bir muhallebi pişirin.Muhallebiniz pişince içine çikolata,margarin ve vanilyayı  sırayla ekleyin,sonrada iyice 10 dakika mixerle çırpın..
  • Fırından çıkan sıcak kekinizin üzerine hazırladığınız çikolatalı kremayı dökün ve üzerini bir bıçak yardımıyla düzleyin.Daha sonrada üzerine bolca kakao eleyin.Hazırladığınız kremalı keki buzdolabına koyun ve soğuyunca dilimleyerek servis edin.
  • Kekinizin kabarması için malzemelerinizin oda sıcaklığında olması ve yumurtayala şekeri çok iyi çırpmanız gerekiyor..
  • AFİYET OLSUN..


15 yorum:

  1. Nurşen'ciğim, diğer tariflerine de baktım ve hepsi harika. Ama özellikle sarımsaklı kabak tarifini hemen not aldım. İlk iş yapacağım. Sonucu yazarım tekrar :) Kabağı zaten çok severim ve bu tarif de tam bana göre...
    Teşekkür ederim canım. Ellerine sağlık...
    Bu arada bu muhteşem kekten bir dilim çayımın yanına aldım :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Heyyficim,kabak süper oluyor..Çokta hafif.Afiyet şeker olsun..Sevgilerimle..

      Sil
  2. Oooh bol cikolatali bir kek olmus canim :) Her zamanki gibi muhtesem... Ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Juliacım,çikolata vazgeçilmezim..]]]Sevgiler..

      Sil
  3. Ben bayıldım bile, ama tam da kahvemi yudumlarken görmem pek hoş olmadı, yiyemedikten sonra ekrana çakılı kalmanın anlamı yok ki:)) Neyse ellerinize sağlık, nefis görünüyor. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heman gel bitmeden yetiş,sakladım hakkını..teşekkür ederim..Sevgilerimle..

      Sil
  4. Oy oy oy nasıl bir görüntü bu :) nefis. Bu arada sarımsaklı kabakları bugün yapacağım dün yemeğim vardı :) aklımda yani ...sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gülaycım..Bekliyorum yorumunu..sevgilerimle..

      Sil
  5. Oyyyyyy oyyyy oyyyy basıl bi güzellik bu...
    Bayıldım yahu canım harikasın nefis olmuş...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Emelcim,süper bir kek..Şiddetle tavsiye edrim..sevgilerimle..

      Sil
  6. Canımmm ellerine sağlık benim ıslak kekime benziyor bir dilim aldım öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,ıslak keki andırıyor ,kendi nemli kek üzeri çikolatalı kremalı..Bende öpüyorum..

      Sil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

  8. Elinize ve kaleminize sağlık 😍çok nefis bir tarif; hafif , çikolatalı ve kremalı muhteşem bir lezzet 👍 yeni çikolatalı tarifler bekliyorum... sevgiler

    YanıtlaSil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,diğer çikolatalı tariflerimede bir göz atın bence:))

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic