11 Temmuz 2013 Perşembe

MÜRDÜM ERİKLİ PANNA COTTA

Ramazanda yemekten sonra ,canımız hemen tatlı bir lezzet ister..İşte , bu tatlı  krizini en hafif şekilde lezzetli bir sütlü tatlıyla aşabiliriz..Bugünkü ramazan tatlımız, İtalyanların en ünlü sütlü tatlısı Panna Cotta..Bu nefis ve çok hafif tatlıyı yazın en güzel meyvalarından mürdüm eriği sosuyla süsledik.Çok nefis bir tatlı ekşi lezzet uyumu oldu..Bu lezzetli tatlıyı hemen deneyin,ramazan sofralarınızı şenlendirin..

 
Malzemeler
2 kutu krema 400 ml.
2 yaprak jelatin
1\2 çay bardağı süt
1\2 çay bardağı şeker
1oo gr. süzme yoğurt
1 vanilya çubuğu veya 1 paket vanilya
8 adet mürdüm eriği+6 yemek kaşığı şeker
YAPILIŞI
  • Kremayı,şekeri ve vanilya çubuğunu bir tencereye koyun.
  • Jelatinleri bir kaseye koyun ve üzerine hafif sıcak sütü ekleyin.
  • Kremanız kaynayınca içine eriyen sütlü jelatin karışımını ekleyin.10 dakika kadar kısık ateşte pişirin.Sonrada vanilya çubuğunu içinden çıkarın .Kremanızı ocaktan aldıktan sonra devamlı karıştırarak ılımasını sağlayın.Kremayı ılıtırken ,süzme yoğurdu bir kaseye koyun,içine sıcak kremanızda 3-4 kaşık ekleyin ve karıştırın.Ilıttığınız yoğurdu,ılıyan kremanıza iyice karıştırarak ekleyin.Ve panna cotta kremanız hazır.
  • Panna cottayı koyacağınız kaseleri ıslatın ve hazırladığınız muhallebiyi içlerine paylaştırın.Sonrada buzdolabına koyun ve en az 6 saat soğumasını sağlayın.
  • Sos için erikleri yıkayın,sonrada dilimleyin.Genişce bir tavaya koyun,sonrada üzerine şekeri ekleyin.Kısık ateşte 10 dakika kadar pişirin.Sonrada soğutun.
  • Panna cottalarınızı servis edeceğiniz zaman ucu sivri bir bıçakla,kenarını sıyırın,daha sonrada servis tabağınıza ters çevirin.Üzerini pişirdiğiniz erik sosla süsleyin ve servis edin.
  • Bu ölçüden 4 büyük kase panna çottamız oldu..Arzuya göre çoğaltabilirsiniz veya küçük bardaklarda da servis edebilirsiniz.[ küçük bardaklarda yaklaşık 9 -10 servis çıkar]
  • AFİYET OLSUN..

34 yorum:

  1. Görüntü harikan . 10 puanı hakketin canım. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülaycım,teşekkür ederim.Lezzetide süper oldu..

      Sil
  2. oyy serin serin iftardan sonra süper gider ellerine sağlık;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen buz gibi,iftardan sonra çok iyi geldi..teşekkürler.

      Sil
  3. Canim ne guzel bi goruntudur o oyle bayildimm.. eline koluna saglik afiyetle

    YanıtlaSil
  4. hem hafif hem lezzetli harika görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım teşekkürler,tekrar tebrikler.

      Sil
  5. çok güzel görünüyor. nasıl canım istedi;)
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy nasıl yapsakta size göndersek..Olmadı şimdi,içime sinmez..

      Sil
  6. bu sıcakta, iftarda nasıl güzel olur :) harika görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam sıcaklara göre hafif ve serin..]]]

      Sil
  7. Una fantastica delizia, complimenti!!! Un abbraccio

    YanıtlaSil
  8. eridim bittimmmmm bayildim gittim abla:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm sen bitme,sana yapayım hemen..

      Sil
  9. Nefis gözüküyor,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Canan hanım,hoşgeldiniz bloğuma..sevgiler.

      Sil
  10. Bir insanın yaptığı her tatlı mı güzel olur yahu :) siteye abone oldum ben hergün girip tatlılara bakıyorum :) begendigim tarfleri unutmamak içinde favorilere ekledim tarayıcım nurlumutfakta linkleriyle doldu :) çok güzel ve leziz gözüküyor ellerinize saglık Nursen Hanım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,güzel yorumunu okurken çok mutlu oldum,beğenilmek enerjimi arttıyor..sevgilerimle,öpüyorum..

      Sil
  11. Canım hani bana ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Nursen ablacım harika görünüyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilcim teşekkür ederim.sevgilerimle..

      Sil
  13. Ben bu Penna Cotta'yı hazır alınır yapılır zannederdim Nurşencim:)))) yada bir restoranda yenilir diye.. Vallhi eni konu uğraşmışsın be arkadaşım, ama değmiş sanırım. Ellerine sağlık canım benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım,aslında hazırda alınır ama işte herşeyi evde hazırlamayı seversen ,böyle oluyor..Ama sonuç bence hep hazırlardan daha güzel ve lezzetli..sevgiler..

      Sil
  14. Canım mükemmel olmuş görüntü gel beni ye dedirtiyor resmen...
    Ellerine sağlık canım arkadaşım...
    Senden öğrenilecek çok şey var çooook...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim çok teşekkürler,birbirimizde öğrenecek o kadar çok ey varki..Her şey paylaşınca güzel..sevgiler.

      Sil
  15. Canım harika görünüyor acayip canım çekti ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysuncum teşekkürler,gelebilsen ikram ederdimm]]

      Sil
  16. Muhteşem görünüyor Nurşen hanımcım, panna cotta'ya bayılırım ama evde denememiştim, tarif çok iyi oldu ;)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öznucum yapımı çok kolay,sonrası olay bir tatlı..Ama mürdüm erikli sosla dene ,bayılacaksın..Acayip yakıştı..sevgiler..

      Sil
  17. eriklerinizi pişirirken kabuklarından ayrılmadımı reçel yaparken öyle oluyorda,sormak istedim o sostan yapmak istiyorum ama kabuğundan dağılır diye korkuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Panna cottayı yaparken eriklerim sertti ve tavada hafif pişirdim,ayrılmadı o yüzden.Reçel pişirirken biraz daha yumuşaktı,bazılarının kabuğu ayrıldı..Ama panna çotta yaparken çok pişirmenize gerek yok.,dağılmaz merak etmeyin..Erik çok yakıştı,,:]]

      Sil