VİŞNELİ & ÇİKOLATALI KEK

 
Bugün,Niğde`deki bahçemizden son parti vişnelerimiz geldi.Her zamanki gibi birazı, hemen  kışın kullanmak için buzluğa paketlenip kalktı.Geriye kalanlarında birazı nefis bir şurup,birazıda leziz bir kek oldu..Nefis şurubumuzun tarifini bir önceki postta verdim,şimdi sırada  tatlı ekşi, bol çikolatalı kekimiz var.İşte nefis çikolatalı kekimiz...Vişneler bitmeden hemen deneyin!!
 
 
MALZEMELER
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
200 gr.tereyağ
1paket bitter çikolata[80 gr.]
2 yemek kaşığı kakao
2 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartmatozu
1 su bardağı ayıklanmış vişne
YAPILIŞI
  • Sütü ocakta hafif ılıtın.Ilıyan sütün içine doğranmış çikolatayı ve kakaoyu ekleyip,iyice  karıştırın.
  • Tereyağını, şeker ve vanilyayla iyice kabarana kadar çırpın.
  • Unla kabartma tozunu eleyin.
  • Çırptığınız tereyağına yumurtaları ekleyin ve tekrar iyice çırpın.Daha sonra sütlü karışımı ekleyin ,sonrada unlu karışımı ekleyin.En son vişnelerden biraz ayırıp geriye kalanını kekin içine ekleyin ve kaşıkla hafifçe karıştırın.
  • Büyük boy dikdörtgen fırın kabını yağlayın ve kek karışımızı içine dökün.Sonrada ayırdığınız vişneleri üzerine serpin.180 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 40 dakika kadar pişirin.Kekin pişmişliğini kürdan testiyle kontrol ederek fırından çıkarın.[Fırınların pişirme süresi değişebilie,o yüzden her zaman kontrol ederek,pişirin.]
  • Pişen kekiniz soğuduktan sonra dilimleyin ve çikolata sosuyla servis edin.
  • Sos olarak hazır çikolata sosunu kullanın.
  • Su bardağı olarak küçük su bardağı kullanın.
  • AFİYET OLSUN.
 

 

29 yorum:

  1. Vişne ve çikolata... Vazgeçilmez ikili benim için, harika bir tarif.
    Ellerinize sağlık.
    Afiyetle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok seviyorum bu ikiliyi,birbirlerine çok yakışıyorlar..teşekkürler..

      Sil
  2. Vişneli tariflere bayılırım,ellerine sağlık canım..Bu arada daha önce yorum yazdım mı hatırlamıyorum blogun harika olmuş güle güle kullan canım..Değmesin yağlı boya yine konuşturmuş sihirli parmaklarını..Öpüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum çok teşekkürler,bende çok sevdim..Sevgicimin sayesinde.Beğenmenize sevindim..sevgiler.

      Sil
  3. Canım ellerine sağlık bayıldığım ikililerden biri bir dilim aldım çayımın yanına
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım teşekkür ederim,sevgilerimle..

      Sil
  4. Karşı konulmaz ikili :) yanına da bi kahve..ooh mis :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koyamadık zaten]]Yarısı sıcakken bitti..Kahveyelede süper oldu..!!

      Sil
  5. Mehaba Nursencigim. Gene harika bir tarif ve harika bir sunum. Fona da bayildim. Ellerine saglik. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum teşekkür ederim,sevgilerimle..

      Sil
  6. Yine beni tam 12 den vurdunuz. Tam anlamıyla bende bağımlılık yaptınız hergün nurlu
    muutfakta bugün hangi tarif var diye bakMadan geçemiyorum sevgilerimle Figen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Figen hanım çok teşekkürler,hoşgeldiniz bloğuma..Her zaman beklerim.sevgiler.

      Sil
  7. Elinize saglik olsun.. Cook guzel olmus..
    Bir dilim olsa su an cayimin yanina hicc fena olmaz..
    Ayrica blogun yeni gorunumu super bayildim..
    Cook sevkli tasarim yapilmis..
    Gule gule nice yillara kullanin insallah
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,bende çok sevdim..Sevgili Sevgicimin sihirli elleri sayesinde süper oldu..Kektende hemen gönderiyorum..Afiyet olsun..

      Sil
  8. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Nefis görünüyor. Bloğunuzun yeni tasarımına bayıldımmmmmm. Güle güle kullanın....Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar..Seldacım..Çok teşekkürler..Bende sevgilerimi yolluyorum]]

      Sil
  9. of of of görüntü süper, ne güzel...ellerinize sağlık...Bu arada blogunuzun yeni görüntüsü de çok şeker olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,bende çok sevdim..sevgilerimle..

      Sil
  10. Nurşencim yine güzel bir tarif ellerine sağlık nefisssss olmuş canım...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,gerçekten nefis bir kek oldu.Tavsiye ederim..sevgilerimle..

      Sil
  11. Enfes bir görüntü gerçekten.
    Çayımın yanında olmasını ne de çok isterdim ; )
    Ellerinize sağlık.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,hemen yolluyorum..Çayını yalnız içme..sevgiler.

      Sil
  12. Eline sağlık Nurşencim her zaman ki gibi yine çok nefis sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semacım teşekkür ederim,sevgilerimle..

      Sil
  13. Çikolata vişne harika..Ellerinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper bir ikili oluşturuyorlar,tavsiye edilir..sevgiler.

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic