SAKIZLI KURABİYE

Bugün Nurlumutfakta`dan sizlere mis kokulu ,kıyır,kıyır bir kurabiye tarifi geliyor.Pişerken evinizi dolduran misler gibi sakız kokusuna hayran kalacaksınız..Bu leziz kurabiyeler çay sofranızda fırtınalar estirecek ve baş köşeye oturacak.Çayınızın yanına çok yakışacak bu mis kokulu kurabiyeye bayılacaksınız.!!!


MALZEMELER
250 gr.yumuşak tereyağlı margarin
1 yumurta
1 çay bardağı pudra şekeri
1 yemek kaşığı dolusu sakız reçeli
1 paket dr.öekter sakızlı muhallebi
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un[yumuşak bir hamur olacak]
üzeri için 5 yemek kaşığı pudra şekeri
YAPILIŞI
  • Kurabiye malzemeleriyle yumuşak kıvamlı,pürüzsüz bir hamur yoğurun.Yoğurduğunuz hamuru buzdolabında 1 saat kadar dinlendirin.
  • Daha sonra dinlenen hamurunuzu dolaptan çıkarın ve tekrar yoğurun.Sonrada cevizden ufak yuvarlaklar halinde kurabiyeler hazırlayın ve fırın kağıdı serdiğiniz tepsiye dizin.Hazırladığınız kurabiyeleri 175 derece ısıtılmış fırında 30 -35 dakika kadar pişirin.Çok kızarmasın,hafif pembeleşsin yeter.
  • Pişen kurabiyelerinizi fırından çıkarın ve üzerine bol pudra şekeri serpin.Sonrada servis tabağına alın ve ikram edin.
  • AFİYET OLSUN..


20 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık.
    İnan evden hemen bir sakız kokusu geldi:)
    Çok severim. Tek sorun eşim hiç ama hiç sevmez:(
    Artık bir tanede benim için yersin canım:)
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pişerken evdeki kokunun güzelliğini anlatamam.Eşin sevmiyorsa,gel ben sana ikram edeyim Gülaycım..Bu güzel lezzettten mahrum kalma..sevgiler..

      Sil
  2. bu sakız reçeli nerden bulunur acaba.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,sakız reçeli genelde Ege yöresinde hemen her yerde bulunur.Ayvalık,İzmir,Çeşmede heryerde satılıyor..Ayrıca büyük marketler ve özel ürünler satan her yerde bulabilirsiniz..Kullanı yeri çoktur,özelliklede sütlü tatlılara çok yakışıyor..sevgiler.

      Sil
  3. ellerinize sağlık. benim alaçatı kurabiyesi tarifime çok benziyor tarifiniz. ben damla sakızı macunu eklemeden yapıyorum....sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,sevgiler..Sakız reçelli daha bir güzel oluyor,tavsiye ederim..

      Sil
  4. Tadını çoook merak ettim doğrusu sakızlılara bayılırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgicim süper bir kurabiye oldu,pişerken evi mis gibi sakız kokusu doldurdu..Keşeke burda olsan beraberce yerdik.:]]

      Sil
  5. Nursencim olmuyor ama boyle:)..kurabiyeler nefis, yapmak istesem nereden bulacagim sakizi:(( burada yok..hmmm benim icinde yermisin iki tane lutfen..ellerine saglik..sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaç 2 tane yedim bilemezsin..Süper di senin içinde yerim tabiki.San yollıyalım hemen sakızı,iste yeter..:]]

      Sil
  6. Ne güzel bir tarif , vede çok güzel olmuştur eminim , ellerinize sağlık :) miss

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim..Çok güzel,mis kokulu bir kurabiye..Sevgiler..

      Sil
  7. Yaa benim bugün niye yemeklere ağzım sulanıyor? Aşermediğime göre yemekler lezzetli demek ki:)))) Ellerine sağlık, bir İzmirli olarak Alaçatı'nın meşhur sakızlı kurabiyesini yapman çok hoşuma gitti. Sevgiler Nurşencim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim arkadaşım..Bu kurabibeyle Alaçatı evinize geldi..sevgilerimle.

      Sil
  8. canım eline sağlık her evde sakız reçeli olmalı nefis mmmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede ,evin içi sakız reçeli dolu..Yedekte 2-3 kavanoz olmazsa rahat edemiyorum..Çok güzel bir malzeme..teşekkürler.

      Sil
  9. Nursen hnm benim cok sirin bir pastanem var; gorseniz eminim cok begenirsiniz. Bu recetenizi kullanabilir miyim? Okurken bile etrafimi mezeki sakiz kokusu sardi :)) ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olgu bey beğenmenize çok memnun oldum,benim için çok büyük bir gurur reçetemi kullanmanız..Tabiki kullanabilirsiniz:]]Teşekkür ederim,sevgilerimle..

      Sil
  10. Sakız reçeli yok yerine ne koyabiliriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Damla sakızı,yani mezeki koabilirsiniz..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic