FRAMBUAZLI RULO PASTA

Canınız rulo pasta mı çekti??

Hiç üşenmeyin,evdeki malzemelerle kolayca ve çabucak bu nefis pastayı yapabilirsiniz? Sadece başlayın,sonuca inanamıcaksınız!!!

Pastamızın kekinin hazırlanıp,pişmesi sadece 20 dakika..Kremasını ise sadece çırpıyorsunuz,o kadar..En sonda pişen kekin içine sadece kremayı sürüp ,keki rulo yapıyorsunuz..En keyifli kısmı ise dilimleyip yerken..Lezzetine doyamıyacağınız nefis bir pasta...

EEE hadii ne duruyorsunuz,doğru mutfağa..Bu tarifle rulo pasta yapamayan kalmayacak...

MALZEMELER
KEK HAMURU
4 yumurta
4 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
5 dolu yemek kaşığı un
KREMASI
200 ml.süt kreması
100 gr.beyaz çikolata
3 yemek kaşığı pudra şekeri
1 kase frambuaz
YAPILIŞI
  • Yumurtaların beyazını bir fiske tuzla iyice kabarıp,beyazlaşana kadar çırpın.
  • Unu ve kabartma tozunu bir kaba eleyin.
  • Fırın tepsinizi yağlı kağıtla kaplayın ve bir kaç damla sıvı yağla kağıdı yağlayın.
  • Yumurta sarılarını vanilya ve şekerle iyice çırpın.Daha sonra yumurta sarılarına sırayla çırparken yoğurt ve sıvıyağı ekleyin.En sonda elenmiş un ve kabartma tozu karışımını ekleyip,karıştırın.Sonrada mikserinizi kapayıp,bu kek karışımına yumurta beyazını ekleyin ve bir spatula yardımıyla iyice birbirine karışıncaya kadar karıştırın.
  • Hazırladığınız kek hamurunu yağlı kağıt serdiğiniz,fırın tepsisine dökün ve yayın. Her tarafı eşit olacak.Sonrada 160 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 10 dakika pişirin.Kekinizin başından ayrılmayın,çabuk pişer.Kızarmayacak beyaz kalacak. 
  • Kekiniz pişerken kremayı hazırlayın.Soğuk süt kremanızı mikserle iyice kabarana kadar çırpın,sonrada çırğarken içine erimiş çikolata ve pudra şekerini ekleyin.Köpük köpük oluncaya kadar çırpın.Çırptığınız krema karışımını,buzdolabında soğumaya bırakın.
  • Pişen kekinizi fırından çıkarın,ilk sıcaklığı gittikten sonra üzerine 1 yemek kaşığı pudra şekeri eleyin,sonrada temiz bir mutfak havlusunun üzerine ters çevirin.Ters çevirince üstte kalan fırın kağıdını dikkatlice çıkarın ve üzerine tekrar biraz pudra şekeri eleyin.Sonrada mutfak beziyle beraber rulo yapın ve soğumaya bırakın.
  • Kekiniz iyice soğuyunca mutfak bezini dikkatlice açın ve kekinizin üzerini hazırladığınız kremayla kaplayın.Kremanın üzerine farmbuazlarınızı serpin ve kekinizi dikkatlice rulo yapın.Kekinizi hazırlayınca, isterseniz uçlarını düzlemek için keskin bir bıçakla kenarlarını keserek düzeltin,sonrada servis tabağınıza alın.Kekiniz artık hazır,üzerini arzu ettiğiniz şekilde süsleyip,dolapta soğumaya bırakın.1 saat sonra servis edebilirsiniz.
  • Ben pastamın üzerini içindeki kremadan süs yaparak ve frambuaz koyarak süsledim, en sonda üzerine  pudra şekeri serptim.Çok zor gibi görünüyor,ama inanın ki hazırlayıp,pişirmesi  sadece 45 dakika sürüyor..!!!Sonuç ise muhteşem...
  • AFİYET OLSUN..





56 yorum:

  1. öncelikle cok güzel hayirli bir hafta diliyorum.Pastaya bayildimmmm tamda böyle bir tarif ariyordum hemen denemem lazim ellerinize saglik sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,sizede hayırlı haftalar..Pastayı çok beğeneceksiniz,bizim evde yapılmasıyla bitmesi bir oldu.teşekkür ederim,sevgiler...

      Sil
  2. Eline sağlık Nurşencim harika bir pasta olmuş.Hele kremasına bayıldım tam benlik sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semacım bizde bayıldık,bu kendiliğinden oluşan pastaya..Çok lezzetliydi,tavsiye ederim..sevgiler.

      Sil
  3. Canım,
    ellerine sağlık. Görüntü tam kalbimden vurdu. Tadını damağımda hissedebiliyorum. Nefis görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim arkadaşım,sevgilerimle..

      Sil
  4. Yaaaa muhteşem ve çok özendirici görünüyor. Keki kırıp parçalamayacağımı bilsem yaparım ama o kadar çok kek kırdım ki rulo yapayım derken artık korkuyorum :(( ama ben de yapmak istiyorummm
    Nefis görünüyor. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizcim bu tarifle kırılmayacak,sadece keki çok fazla pişirme..Kek o yüzden kırılır..Şimdiden kolay gelsin,sonucu mutlaka bekliyorum..sevgiler..

      Sil
  5. Senin fotograflardan sonra canim cekti :) Hemde nasil :))) Harika bir pasta olmus canim, ellerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Juliacım,ben bile resmi görünce tekrar yapmak istiyorum..Gerçekten çok lezzetliydi..sevgiler.

      Sil
  6. ççok severim :) Ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  7. inanılmaz..öyle çok severim ki..nursen yavaş biraz hangi birini yapacağımı şaşırdım..mutfak kraliçesi buna derim ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ederim arkadaşım.BEnce ilk bu tarifden başlıyabilirsin...sevgilerimle..

      Sil
  8. Bu hayatimda gordugum en guzel pandispanyali rulo pasta allam ne kadar guzel
    .ben asla beceremedim olmuyor abla olsada cevirirken kiriliyor tam bole silindir durmuyor bole mutis olmuyor kisacasi:)))) ama bunu defterime yazip senin imzani aticam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Maviicim ,pandispanyanı çok pişiriyorsundur..Biraz daha az pişir ve ilk sıcaklığı gittikten sonra benim gibi temiz bir mutfak havlusuna çevir ve dikkatlice havluyla beraber rulo yap.Sonra hafif ılıyınca bir aç ve kapa,pandispanya alışsın..Daha sonra soğuyunca kırılmaz...Güzel pastanı bekliyorum..sevgiler.

      Sil
  9. insanın bunu görünce canının çekmemesi mümkün değil ellerine sağlık canımmm bir dilim almak istiyorum!!! Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Emelcim,sen iste yeter .Hemen bir rulo yapayım,yollayım..:]]sevgiler.

      Sil
  10. Çok güzel bu ama :) ben zayıflamak istiyorum oldu mu bu şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir dilimden bir şey olmaz..Bende bir dilim yedimm,yetmedi ama neyse..:]]teşekkürler.

      Sil
  11. cok guzel ve pratıkmıs elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamacım çok pratik,mutlaka denemelisin..

      Sil
  12. Guzel bir hafta basi. Mukemmel bir tarif. Ellerine saglik canim. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,Arzucum..Tatlı haftalar olsun..sevgiler.

      Sil
  13. Oof of of diyorum Nurşen hanımcım, baştan çıkardınız vallaha nasıl muntazam sarılmış, şahane bir pastadır bu, ellerinize sağlık :)) sevgiler yürekten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öznurcum teşekkürler,bendende sana kocaman sevgiler..

      Sil
  14. Canım , bu görüntüye bakıp da insanın canı rulo pasta çekmez mi ? Nefis olmuş , ellerine sağlık.
    Bu tarifi denemeliyim . Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Zeynepcim..sevgiler..

      Sil
  15. harika görunuyor canım ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,canım..sevgiler..

      Sil
  16. Bu görüntüye kim dayanabilir acaba.bende henüz tam sizinki gibi yapamiyorum ama tarifinizle tekrar denicem,cünkü rulopasta yapmak zordur gercekten,kek yapmaya benzemez,herkese basarilar diliyorum tabi kendime de,tesekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarifle bir daha deneyin bence..Mutlaka güzel olacaktır..Sonucu bekliyorum..sevgiler..

      Sil
  17. Nurşenciğim,

    Görüntüsünden belli oluyor nefaseti. Nefis bir rulo pasta bu.
    Ahududular dondurucudan mı?. Onlar da öylesine canlı ki; taze gibi duruyor.

    Ellerine sağlık canım. Çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Işıl ablacım..Çok keyifli bir pastaydı..Ahududularım dondurucudan..Ama güzel çözdürünce tazeliğini korudu..Çok öpüyorum..sevgiler.

      Sil
  18. Ellerine sağlık canım benim harika görünüyor hep düşünmüşümdür bu rulo pastayı nasıl yapıyorlar diye ama beni cesaretlendirdin.Evde tatlım var o bitince ilk olarak bu pastayı deneyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feridecim aslında çok zor görünüyor,ama bence bütün kremalı pastalardan daha kolay...Mutlaka dene,çok beğeneceksiniz..sevgiler..

      Sil
  19. Canım ellerine sağlık rulo pasta denince akan sular durur sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deryacım..sevgiler..

      Sil
  20. Çocukluğumun pastası, bir çok çeşitli pastalar çıktı ama ben yine bunun lezzetini unutamam :)

    Ellerine sağlık canım ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,canım..Benimde çocukluğumda en sevdiğimdi,zaten çoğu zaman misafirden çok kendim için pişiriyorum..

      Sil
  21. Eminim tadi da görüntüsü gibi cok güzeldir, ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,canım.Müthişti...

      Sil
  22. Bu pastadan istiyoruuuummmmm :))
    Nurşenciğim, bir dilim almaya izin var sanırım...
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feda olsun,Heyyficim..Hepsini alabilirsin..teşekkürler..

      Sil
  23. Ruo pasta hemde frambuazlı daha ne olsun canım ellerine sağlık…
    Müthiş lezeetli görünüyor bayılırım rulo pastaya…
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Emelcim..sevgiler..

      Sil
  24. Nurşen Hanımcığım ellerine sağlık görüntü harika .Gel beni ye diyor adeta:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  25. Çok ama çok lezzetli görünüyor beyaz çikolatalı, frambuazlı harika. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz çikolatayla,frambuazın birlikteliği muhteşemdi...teşekkürler..

      Sil
  26. Cok cokkk..guzel gorunuyor nursen eline koluna saglik canim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Arzucum...sevgiler..

      Sil
  27. PASTANIZI DENEDİM HARİKA OLDU BLOĞUMDA YAYINLADIM TEŞEKKÜR EDERİM HOŞCAKALIN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerinize sağlık,sevgilerimle..

      Sil
  28. merhaba pasta çok leziz gözüküyor ilk defa rulo pasta yapmayı deneyeceğim fakat pandispanya olarak bunumu denesem yoksa muzlu rulo pastanızdaki pandispanyanızımı denesem karar veremedim. Yardımcı olursanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkiside güzel oluyor,her ikisinide deneyebilirsiniz.Muzlu olanın keki tam bir pandispanya ama yağzız,frambuazlı olan ise hafif yağlı..Seçim sizin.şimdiden ellerinize sağlık.

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic