SÜT REÇELİ [DULCE DE LECHE ]


Süt reçeliii..!!! Orjinal ismi Dulce De  Leche..!!!Çok havalı..

Hiç sütün reçeli olur mu demeyin!!

Hem de çokk güzell oluyorr!!

 Bende bir blog açana kadar hiç duymadığım,yemediğim bir reçel çeşidiydi,ama keşke daha önce yani çocuklarım küçükken tanışsaymışım..

Çünkü süt reçeli ,çocukların çok sevdiği nutellaya çok benziyor..Nutellanın sadece çikolatasızı!! Muhteşem bir karamel lezzeti..Bence çok lezzetli ve çok sağlıklı..Mis gibi karamelize süt kokuyor..

Yapımı biraz uzun sürüyor,ama inanın sonuç buna değiyor.Sadece sütle şekeri kaynatıyorsunuz ve özünü elde ediyorsunuz..Süt reçeli ,dolapta bekledikçe  daha da lezzetleniyor..Hazırlayıp koyun kavanoza,isterseniz ekmeğe sürün yiyin,istersenizde pasta ve kurabiyelerinizde kullanın..Çok yönlü,nefis bir lezzet!!!




MALZEMELER
1 litre taze  süt [5 su bardağı]
1 su bardağı şeker
1 silme çay kaşığı karbonat
1 vanilya çubuğu 
YAPILIŞI
  • Büyük ve derin bir tencereye sütünüzü ve vanilya çubuğunuzu koyun.Ocağa alın,kaynayınca içine şekeri  ekleyin.Vanilya çubuğunuzu içinden çıkarın.
  • Şekerde eriyince  , ocağın altını iyice kısıp,karbonatı ekleyelim.Karbonatı ekleyince, sütümüz biraz köpürüp,kabaracak dikkat edelim,taşmasın.
  • Karbonatı koyduktan sonra sütümüzün başından bir süre ayrılmayalım ve köpürmemesi için en az yarım saat  dakika kadar,devamlı  karıştıralım.[20 dakika sonra sütün rengi değişmeye başlıyacaktır..]
  • Daha sonra kısık ateşte sütümüz iyice koyulaşıp,rengi koyulaşıncaya kadar ara ara, karıştıra karıştıra pişirelim.Yaklaşık 1 saat ile 1,5 saat arası reçelimiz hazır duruma geliyor.[ne kadar çok karıştırırsanız o kadar kıvamlı ve güzel oluyor..DİKKAT.]
  • Rengi karamel rengi ve lezzeti karamel lezzeti olacak.Süt reçeli soğudukça koyulaşıyor.Lezzeti yerine geliyor,gittikçe güzelleşiyor..
  • İyice soğuyunca cam bir kavanoza koyup,buzdolabında saklayın.
  • Vanilya çubuğu bulamazsanız ,içine 1 paket vanilya ekleyin..
  • 5 bardak sütten 1 bardak süt reçeli çıkıyor.
  • Yurtdışında yoğunlaştırılmış,konsantre sütten yapıyorlar..[çok pratik.]Ama ülkemizde çok zor bulunduğu için biz taze sütten yapıyoruz..
  • ŞİMDİDENN AFİYET OLSUN..

21 yorum:

  1. İlk defa duydum , harika görünüyor canım.
    Ellerine sağlık , mutlu haftasonları .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepcim o zaman mutlaka denemelisin..Nefis bir lezzet..teşekkürler.

      Sil
  2. Çok güzel görünüyor canım :)

    YanıtlaSil
  3. Denemistim ,bizde bayildik,bence herkes hayatinda bir kez sütün recelini yapmali,tarifin sahibinede tesekkürler dogrusu,kimin aklina gelirdiki,sevgiler iyi pazarlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence nutella yenen evlerde devamlı yapılması gereken bir lezzet,özellikle çocuklar için çok sağlıklı..Bu reçel zaten çok eskiden beri soğuk ülkelerde çok tüketiliyormuş,biz daha yeni yeni tanımaya başladık..Sevgiler.

      Sil
  4. Cok cok severim eline koluna saglık hayatım:)

    YanıtlaSil
  5. Cok cok severim eline koluna saglık hayatım:)

    YanıtlaSil
  6. devletşah'da okumuştum; nurlu mutfakta'nın tarifinden yapacağım ama :) yapınca da yorum yazarım doğrusu çok merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ,bir çok blogda tarifi var..Ve hepsi hemen hemen aynı..Bende kendimce yorumladım,çok seveceğine eminim..Kullanım alanı özellikle bizler için çok geniş..teşekkürler,bekliyorum..

      Sil
  7. nursen hanım sizi severek takip ediyorum,ben tarifinizi denedim ama bana göre tadı aşırı tatlı oldu,şeker miktarını azaltsak bi sıkıntı olur mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,evet biraz şekeri fazla..Sade yerken,bende öyle buluyorum..Ama reçel olunca,şekeri biraz daha baskın oluyor.. Pastaların ve kurabiyelerin içinde şeker tadı yeterli geliyor.Bence biraz azaltabiliriz,ama o zaman biraz daha uzun zamanda pişirmek lazım..sevgiler.

      Sil
  8. Es delicioso este dulce de leche!
    Feliz Navidad. Besos desde Venecia, Italia

    YanıtlaSil
  9. emeğinize sağlık,pastörize sütle de yapabilir miyiz?Yoksa taze inek sütü mü bulmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hhep taze sütle yapıyorum,pastorize sütle hiç denemedim..Bulabilirseniz taze günlük sütlerden yapın bence...

      Sil
  10. Nursen Hanım elinize sağlık. Dün bloğunuzu öğrendim ve hemen bu tarifi görüp denedim. Kıvamı çok güzel oldu çocuklar bayıldı bana biraz şekerli geldi bir daha ki sefer şekeri biraz azaltacağım. İçine fındık koysak nasıl olur, birde toz mu yoksa kırık mı koymak lazım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,ellerinize sağlık sizinde..Bence de biraz şekerli ama,çocuklar öyle seviyor..Bence toz fındık daha güzel olur,ama daha ılıkken ekleyin..

      Sil
  11. Nurşen Hanım merhaba,
    dün süt reçelini yaptım çok güzel oldu.Çocuklara ev yapımı nutellla olarak takdim ettim çok sevdiler.Elinize sağlık.
    Banu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,ellerinize sağlık..Çok lezzetli oluyor,çocukların sevmesine memnun oldu..Afiyetler olsun..Banu hanım..:)

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic