ÇİLEK SORBE (ÇİLEKLİ DONDURMA)

İftardan sonra sıcaklarda içimizi ferahlatacak,bütün günkü susuzluğumuzu alacak soğuk ama şekerli lezzetler istiyoruz.

Bizde bugün Nurlumutfaktan  sizlere buz gibi,çok lezzetli ve pratik bir tatlı tarifimiz var.Tatlımız lezzetine doyamıyacağınız bir çilekli sorbe..Hem dondurma ,hemde meyva yerine geçecek çok nefis bir lezzet..Orjinal ev yapımı ve katkısız..Üstelikte pişirme derdi yok,sadece hazırlıyorsunuz ,koyuyorsunuz buzluğe,sadece arada bir karştırıyorsunuz..Hepsi bu kadar!!

Sonuç mükemmel!!

Bu nefis lezzete hem büyükler,hem çocuklar sevinecek!!

MALZEMELER
1 kilo çilek
1 çay bardağı su
1 çay bardağı şeker
1 yumurta akı
1 tatlı kaşığı limon suyu
YAPILIŞI
  • Çilekleri iyice yıkayıp,ayıklayın ve rondoda püre haline getirin.
  • Şekerle suyu beraberce 10 dakika kaynatın ve iyice soğutun.
  • Yumurta beyazını bir fiske tuzla biraz çırpın.
  • Çileklerin içine soğuyan şeker şurubunu ve limon suyunu ekleyip,iyice karıştırın.
  • En son ,çilekli karışıma çırptığınız yumurta beyazınıda ekleyin ve tekrar iyice karıştırın.Eğer varsa büyükce bir rondoya bu karışımı koyup,rondoda bir daha karıştırın ve rondoyla buzluğa koyun.
  • Eğer yoksa hazırladığınız karışımı cam veya metal bir kaseye koyun,içine bir metal kaşık koyup,buzluğa koyun.Her iki durumdada saat başı buzluktan çıkarıp,iyice karıştırıp geri koyun.Yaklaşık 6 saat kadar buzlukta iyice kar haline gelene kadar tutun.Koyu buzlu bir kıvam aldıktan sonra,kaselere koyup,eritmeden servis edin.
  • Ben rondoda hazırlıyorum,daha pratik ve kıvamlı oluyor.Rondoyla beraber buzluğa koyuyorum,ara ara çıkarıp,rondoda karıştırıyorum.6 saat sonra çok güzel kıvamlı bir çilek sorbe oluyor.
  • Sorbenin püf noktası devamlı karıştırmaktır..
  • Bu tarifi,çilek yerine,böğürtlen,kiraz,şeftali,kavun ,erik veya frambuazlada hazırlıyabilirsiniz..
  • AFİYET OLSUN..



18 yorum:

  1. ellerinize sağlık görüntüsü harika eminim tadı da öyledir.Benim sizden bir ricam olacak 2012 yılında tarhana tarifi yayımlamışsınız o tarhananın kurutulmuş hali değil de taze halinin tarifi mevcutmudur. Bir arkadaşınıza da yazdım umarım cevap gelir.Şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif hanım teşekkürler,malesef o tarhanayı Niğdede özel kurutulmuş haliyle alıyoruz,köylüler yapıyor .O yüzden tarif veremiyorum.Ama içinde yoğurt,ve dövme var ,onu devamlı kullandığı için biliyorum.rica ederim,sevgiler..

      Sil
  2. HIIIM ELLERİNE SAĞLIK, TAKİPTEYİM BENDE BEKLERİM:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,ben sizi izliyorum zaten:)))

      Sil
  3. Canım ellerine sağlık; pembe pembe gel de yeme...
    Bu sıcaklarda soğuk yiyecekler olmazsa ne yaparız bilmem artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu soğuk lezzetlerde olmasa,iftardan sonra içimiz nasıl ferahlar bilmem..Sorbe soğuk soğuk çok iyi geldi..İçi yananlara özel..teşekkür ederim..

      Sil
  4. çok güzel gözüküyor, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık..Gerçekten de iftardan sonra tatlı ama hafif tatlı,özellikle meyveli tatlılar tercih sebebi..Sorbe de ye beni diyor pembiş pembişşş:))Afiyetler olsun canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Arzucum,soğuk soğuk iyi çok iyi geldi sıcaklarda..

      Sil
  6. Aa nefis bir tarif mutlaka deneyecegim. Bayilirim kolay tariflere:)) ellerine saglik Nursencim
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kolay çokta lezzetli,nefis katıkısız evyapımı tazecik bir sorbe oluyor..teşekkürler..

      Sil
  7. Merhabalar, öncelikle ellerineze sağlık mükemmel görünüyor. Merakıma yenik düşerek sormak istiyorum yumurta koku yada tadı etkilemiyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Hafize hanım,hayır yumurtayı hiç hissetmiyorsunuz,zaten burada yumurta akı kıvamını sağlamak için..Hiç bir şekilde yumurta kokusu yok..

      Sil
  8. Sıcak havalarda serinlemek için çok güzel bir öneri

    YanıtlaSil
  9. Nursen hanimcim sorbe tarifiniz cok ilgimi cekti. Gercekten ellerinize saglik. Derhal denemeyi dusunuyorum. itinayla blogunuzu izliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ersin hanımcım çok teşekkürler,bu sorbeyi ailecek çok beğeneceksiniz..şimdiden ellerinize sağlık.Takipte kalın..

      Sil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic