KIŞLIK FASULYE (KIŞLIK BUZLUK FASULYE NASIL HAZIRLANIR?)

Evettt,artık yavaş yavaş kış hazırlıklarına başlamak gerekiyor..

Yapılacak çok iş var..

Kışlık sebzeler hazırlanacak,domates konserveleri  yapılacak...Turşular kurulacak..

Yani işin bir ucundan başlamak lazım..

Şimdi tezgahlarda sebzeler çokken,ucuzken ve hormonsuzken,kışlıklarımızı hazırlayıp ,kışın rahat rahat tüketelim..

Ben bu sene ,kışlıklarımı hazırlamaya ilk olarak körpe taze fasulyelerle başladım..

Fasulyelerimi iki değişik yöntemle hazırladım..İkiside çok lezzetli,pratik ve kullanışlı..Siz hangisini tercih ederseniz ,o yöntemle hazırlayın..

Hadi ben kaçar daha yapacak çok iş var..Kolay gelsin hepimize...


MALZEMELER
5 kilo fasulye 
2 kilo domates
YAPILIŞI
  • BİRİNCİ YÖNTEM.
  • Fasulyelerimizi temizliyelim,uygun uzunlukta doğrayalım.
  • Domatesleri küçük küçük doğrayalım.
  • Genişce bir tencereye domateslerimizi koyalım,üzerine fasulyeleri ekleyelim ve kapağını kapatarak,rengi hafif dönene kadar pişirelim.yaklaşık 10 dakika..(daha fazla pişirmeyin,sadece rengi solup,az yumuşayacak.)
  • Daha sonra domatesli fasulyelerinizi genişce bir tepsiye boşaltıp,iyice soğutun.
  • Soğuyan fasulyelerinizi buzluk poşetlerine birer pişirimlik pay ederek yerleştirin ,poşetlerin  havasını alın,ağızını iyice kapatın ve buzluğa koyun.
  • Pişireceğiniz zaman çıkarın,sadece soğanını doğrayın ve üzerine sadece domatesli fasulyelerinizi koyup,pişirin.
  • İKİNCİ YÖNTEM.(ŞOKLAMA USULU)
  • Genişce bir tenereye su koyun ,su kaynayınca içine ayıklayıp ,doğradığınız fasulyeleri atın,bir taşım kaynayınca(1 dakika kadar) çıkarıp,içinde buz ve soğuk su olan bir kaba koyun . Sonrada iyice süzün ve kağıt havlunun üzerinde kurulayın ..Daha sonrada buzluk poşetlerine koyup,buzlukta saklayın.
  • AFİYET OLSUN.



14 yorum:

  1. Elinize sağlık Nurşen hanımcığım .Afiyetle yemeyi de Rabbim nasip etsin Bende kışlık fasülyemi domatesli olanından yapıyorum çok lezzetli oluyor varsa içine 1-2 avuçta barbunya atarsanız öyle de çok güzel oluyor sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semacım teşekkür ederim,amin hepimize..Ben fasulyeyi aynen dediğin gibi içine bir kaç avuçta barbunya atarak pişiriyorum..Annemin usulu,ondan öğrendim..Çok güzel oluyor..

      Sil
  2. Bende şoklama yöntemiyle yapıyorum.Domateslide denicem.elinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Domateslide çok güzel oluyor,denemediyseniz birazınıda öyle yapın bence..teşekkürler..

      Sil
  3. Nurlum biz yıllardır senin yaptığın gibi bol domatesli olarak yaparız ama şoklamayı hiç denemedim…
    Deneyen biri olarak ikisi arasındaki lezzet farkını paylaşırsan sana olan güvenimden dolayı belki bende birazını bu şekilde yaparım domatesli mükemmel oluyor çünkü dondurucudaki kokuyu hissettirmiyor ama şoklamayı hep söylüyorlar fakat cesaret edemiyorum fikrini bekliyorum canım…
    ALLAH ağız tadıyla yemeyi nasip etsin maşallah hamarat hanım …
    Sevgilerimi bıraktım canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim ben ilk zamanlar tamamını şoklardım,çok güzel oluyor,hiç koku falan olmuyor ama iki senedir biraz domatesli birazda şoklayarak yapıyorum..Bence denemelisin,oldukçada pratik..teşekkür ederim arkadaşım..sevgiler,kolay gelsin..

      Sil
  4. okuyunca nasıl heveslendim yapmak için anlatamam zira evdekiler fasulye yemezler bana kalır hep :( kendim için bile olsa deneme yapacağım yapınca muhakkak paylaşırım...sevgıler cnaım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Salihacım kışın çok keyifli oluyor fasulye,elinin altında,tazecik,hormonsuz.. ..Hop hemen çıkarıp bastırıyorsun...En azından bir kaç kilo denmelisin bence..sevgilerimle,kolay gelsin..

      Sil
  5. ellerine sağlık afiyetle yiyin nurşen hanımcım..

    YanıtlaSil
  6. merhaba;ben fasülyeyi dometsiyle birlikte konserve olarak yapıyorum denemenizi tavsiye ederim yaz fasülyesi gibi oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERHABALAR KONSERVEDE ÇOK GÜZEL OLUYOR,ONUDA YAPIYORUM..TEŞEKKÜRLER..

      Sil
  7. ellerine sağlık, hayırlısıyla yemek nasip olsun inşeAllah. sevgiler....

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic