KAYSERİ YAĞLAMASI & ŞEBİT

 Bugün Nurlumutfakta``dan tadına doyamıyacağınız  Kayseri mantı tarifimiz var.

Mantımız Kayseri``nin nefis mantı çeşitlerinden biri olan şebit ,diğer ismiyle Kayseri yağlaması..

El açması bazlamaların,bol domates soslu nefis bir kıyma sosuyla birleşmesinden oluşuyor..Dilim dilim kesiyordunuz her bir katı çatalınıza sarıp,süzme yoğurda batıra batıra yiyorsunuz..

YOK BÖYLE BİR LEZZET!!!

Dikkat edin, parmaklarınızıda beraber yemeyin!!!


MALZEMELER
Bazlama İçin
1 su bardağı ılık süt
1\2 su bardağı ılık su
3 yemek kaşığı sıvıyağ
1 paket kuru maya 
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un(4 veya 5 bardak)
Kıymalı Sos İçin
500 gr.dana kıyma
2 büyük soğan
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı domates salçası
4  tane büyük domates rendesi
3 tane ince kıyılmış yeşil biber
tuz,karabiber
1\4 çay kaşığı tarçın
125 gr.tereyağ veya tereyağlı margarin
2 yemek kaşığı zeytinyağ
üzeri için maydanoz va 500 gr.süzme yoğurt
üzeri için kıyılmış maydanoz
YAPILIŞI
  • Hamur malzemeleriyle yumuşak bir hamur yoğurun ve mayalanması için,üzerini örterek 30 dakika bekletin.(hamurunuz ele yapışmayacak kadar yumuşak olacak,fazla un koymayın.)
  • Hamurunuz mayalanırken kıymanızı kavurun.Öncelikle kıymayı genişce bir tencereye koyun ve suyunu çekene kadar kaşığın tersiyle iyice ezerek kavurun.Kıymanız suyunu çekince ince küp küp doğranmış soğanları ekleyip,kavurmaya devam edin.Daha sonrada sırayla yağları,salçaları,biberleri,baharatları ekleyin ve kavurun.En sonda rendelenmiş domateslerinizi ekleyip,kısık ateşte iyice pişirin.Hafif sulu kıvamda kalacak.(yağını azaltmayın,az yağlı güzel olmaz.)
  • Mayalanan hamurunuzu 18 adet minik beze olacak şekilde  bölün ve merdane veya oklavayla yemek tabağı büyüklüğünde ,yuvarlak bazlamalar olarak  açın.Daha sonra hazırladığınız bazlamaları  teflon tavada arkalı önlü olarak pişirin.Bütün bezelerinizi bu şekilde açarak pişirin ve üzerini örterek sıcak kalmasını sağlayın.
  • Mantınızı servis edeceğiniz zaman,hazırladığınız bazlamalar eğer soğumuşsa tekrar ısıtın ve genişce bir tabağa bir kat bazlama bir kat kıymalı harç olacak şekilde dizin.(bir servisde 9 tane bazlama kullanacağız,yani bu ölçüden iki servis mantı çıkıyor.)
  • Hazırladığınız mantıyı keskin bir bıçakla dört veya 8 eşit parçaya kesin,yanlarına kaselerde özenmiş,süzme yoğurt koyun ve üzerine ince kıyılmış maydanoz serperek servis edin.
  • Ben bazlamalar için,yarıya yarıya tam buğday unu ve beyaz un kullandım..
  • AFİYET OLSUN..


37 yorum:

  1. çok güzel olmuş ellerinize sağlık.. Kayseri yağlaması yapmayan bir ben kaldım .:)) Bloğuma böyle güzel tarifler lazım. Bakalım siizn kadar güzel görselleyebilecekmiyim. :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,çok güzel oldu..Bizim evin favori lezzetlerinden..Mutlaka sizde yapın..Eminim benden daha güel sunacaksınızdır..sevgiler.

      Sil
  2. Görüntüsü tadı hakkında fikir vermez, basit bir kıyma kavurmasını yufka gibi zannedenler oluyor, sakın ha! hepsi bütünleştiğinde .ımmm en şahane yemeklerdendir o... denemeyen kalmasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede,tatmadan not vermeyin..teşekkürler..

      Sil
  3. ablam harika yapa kulakları çınlasın.elleine saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablanızında ellerine sağlık,teşekkürler..

      Sil
  4. yoğurt kaselerinemi yağlamayamı bayılsam bilemedim

    YanıtlaSil
  5. Muhtesem gorunuyor canim. Sunum da her zamanki gibi harika... Ellerine saglik...
    Opuyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Juliacım teşekkürler,sevgiler..bende öpüyorum..

      Sil
  6. keşke karşı komşum olsanızzzzz ellerinize sağlık enfes görünüyor Çanakkale den selamlar harika güçlü unutmadan cevizli gültatlısını bayram için yaptım çok beğenildi tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Harika hanım,keşke olabilseydik:)Teşekkür ederim,ellerinize sağlık sizinde.Beğenmenize çok memnun oldum..Çok lezzetli bir tatlıdır.sevgiler..

      Sil
  7. çok enfes görünüyor ama ben becerebilir miyim yapsam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,uzun anlattım ama hiç zor değil,inanınki çok pratik ve çok lezzetli..

      Sil
  8. Ellerine sağlık güzel görünüyor.Yalnız Kayseri gelini olarak küçük bir hatırlatmada bulunmak istedim.kayseri mantısıyla yağlamaları çok ayrı katagoriler.Bir çok mantı çeşidi olduğu gibi sayısı belirsiz denecek kadar çok yağlama çeşitleri bulunmaktadır.Birde tarçın kullanıldığını hiç duymadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Hülya hanım..Bana şebiti bir mantı çeşidi olarak öğretti ve tattırdı hep Kayserili arkadaşlarım..Ama tabikide doğrudur,bir ço çeşidi olduğu.Bende esasen Niğdeliyim..Tarçınıda ben genelde dana etine kullanıyorum,çok yakışıyor ve değişik bir reyha veriyor..Yoksa bana öğretilende yok.sevgiler..

      Sil
  9. Merhaba ! Türk mutfağını çok seviyorum. Bu tarif iştahaçıcı görüküyor, mutlaka denemeliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türk mutfağını seviyorsanız,bu nefis lezzeti mutlaka deneyin.Kaçırmayın...

      Sil
    2. Kaçırmaram))) mutlaka deneyecəm !

      Sil
  10. İnstagramda gördüğümde de bayılmıştım.Görsellik te harika olmuş her yaptığın gibi senin gibi arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Arzucum...sevgilerimle..

      Sil
  11. yağlamamızı çok güzel anlatmışsınız bazen şebit mantısı diyenlerde oluyor yoksa yağlama ve mantı çeşitlerimiz ayrı ayrıdır.Yağlamanında domatesli biberli yağlama düz yağlama gibi çeşitleride vardır ,tadıda nefis olur sizde çok güzel yapmış ve sunmuşsunuz ellerinize sağlık.Akşama yağlamamı yapıp yesek ki.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Fusüncum..Diğer yağlama çeşitlerini öğrenip,yapacağız artık..Tarif bekliyorum:)sevgiler..

      Sil
  12. Merhabalar!
    Tariflerinize artık buradan daha da rahat ulaşabileceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,teşekkürler..Sevgiler..

      Sil
  13. Merhaba nur hanım eşimin arkadaşlarına umreden geldiğimiz için yemek vereceğim. ben de sebit yapacağım ama yanına uygun menü yapamıyorum örneğin ara sıcak ne yapayım sadece sebit ana yemek gibi olsa pilav olmaz lütfen bir menü onerisinde bulunur musunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Mehtap hanım,öncelikle ümreniz hayırlı olsun..Davet için şebitin yanına etli yaprak sarması,fırında domates soslu kabak ızgara veya tahinli kabak ,enginar çeşitlerimden birisini ve bol yeşillikli pancarlı bir salata hazırlayabilirsiniz..Böylece güzel bir menü olur,diğer hazırladığınız lezzetler şebitin önüne geçmez.

      Sil
  14. Sevgili Nursen Hanım,

    Bu güzel tarifinizi denemek istiyorum. Ancak, bir yere takıldım. Açıklamalarda yağını azaltmayın diyorsunuz ya, buna göre malzemelerde yer alan 125 gr. maydanoz zannederim margarin veya tereyağı olacak. İlk defa yapacağım için tereddüt ettim. Şimdiden teşekkürler. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Öznur hanım,evet margarin yerine maydanoz yazmışım.Bazen çok acele yazıyorum,bazı yanlışlıklar oluyor..Sayenizde düzelttim,teşekkürler..Kolay gelsin,çok seveceğiniz bir tarif..sevgiler.

      Sil
  15. Sevgili Nursen Hanım,

    Kısa sürede cevap yazdığınız için çok teşekkür ederim. İlk defa yapacağım için emin olmak istedim. Misafir geleceği zaman telaşlanan bir insanım. Acaba şebitleri bir gün önce yapıp ertesi gün ısıtsam olmaz mı?. Her şey gönlünüzce olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim,bazlamalari bir gun onceden yapabilirsiniz.Sadece kurumsmasi icin iyice sararak muhafaza edin.Simdiden kolay geldin ,sevgiler

      Sil
  16. Ben lahmacuna benzettim. Ama mantıymış. :)
    Ne güzel yöresel yemeklerimiz var imiş. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,yöresel yemekleri yaşatmak lazım..

      Sil
  17. Karşımda nasıl güzel görünüyor..Tadını tahmin edebiliyorum..Afiyet bal şeker olsun..

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic