ÇİLEKLİ LİMONATA & İFTAR MENÜSÜ..

Bu mevsimde çilek olur mu demeyin,çilek zamanı buzlukta şokladığım çilekler  bunlar..Yazın bu sıcakta buzluktan çıktı,imdadımıza yetişti,içimizi ferahlatan buz gibi bir limonata oldu..İftarda içimizi serinletti..

MALZEMELER
500 gr.çilek
1 limon suyu
5 kaşık şeker
4.5 bardak su veya soda
taze nane
YAPILIŞI
  1. Çilekleri yıkayın,küçük küçük doğrayın..Üzerine limon  suyunu ve şekeri ekleyin..1 saat buzdolabında bekletin..Daha sonra hepberaber rondodan iyice çekin..Üzerine su veya sodayı dökün.En son nane yapraklarını ekleyin.Buzdolabına koyun iyice soğusun,arzuya göre isterseniz süzerek ,isterseniz süzmeden tortusuyla ikram edin..Ben süzerek ikram ettim..Bardaktaki resimlere yetişemedim,dolan bardak anında bitti..
  2. Eğer buzlukta çileğiniz yoksa,üzülmeyin marketlerde süper freshin çok güzel donmuş çilekleri var.Şeker miktarınıda zevkinize göre çoğaltabilirsiniz..Ve bence bu sıcaklarda içinizi serinletecek muhteşem lezzeti mutlaka deneyin..
  3. Akşama iftara ne mi yaptık??İşte süper menümüz..Yayla çorbası,Soya soslu tavuk ızgara ,sebzeli kuskus ,buzlu çıtır börek ,pancar salatası,krem jordan ....üstünede ÇİLEKLİ LİMONATA....

                                                               Sebzeli kuskus


                                         


AFİYET OLSUN..SEVGİLER..

17 yorum:

  1. yine harika bir menü nurşen ablacım ellerine sağlık..çileği çok seviyorum ama limonatasını hiç yapmamıştım mis gibi çilek kokar şimdi..bende deniyim :)limonatanın sürahiside çok şıkmış..:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Sevilcim miss kokulu bir limonata oluyor..Limonlusunu aratmıyor bence..teşekkür ederim..bende sürahimi çok severek kullanıyorum..sevgiler..

      Sil
  2. ama olmadı ki nurşen ablam, nerde diğerlerinin tarifi =))) ayrıca o limonata iftarda da ne içilir ama oyhhhh, mesai bitsin hemen top patlasın...
    sevgiyle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eflatuncum yemeklerin tarifleri blogda var,linklerini yapmaya çalıştım ama heralde hala beceremiyorum,demekki..Bloga bakarsan hepsi var,hepsi yapılmış,tarifler,sadece yayla çorbası yok ,onuda ekliyeceğim..sevgiler.

      Sil
  3. Blog başlığındaki şakayıklara bayıldım.şerbetin de çok güzel.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzeller dimi..bende bayılmıştım..teşekkür ederim..

      Sil
  4. canım menüde, limonatada harikaaa.. ellerine sağlık. Bu arada sürahiye bayıldım... iyi günlerde kullan canım:))) sevgilerle..

    YanıtlaSil
  5. Arzucum çok teşekkürler...Bende çok severek kulllanıyorum sürahimi...sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Canım menü harika ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Harika bir menü ellerinize sağlık

    Çilekli limonata güzel fikir ay buz gibi görünüyor..Gel iftar gel gel..:))

    Nurşenciğim bloguna bağlanırken sorun yaşadım g+ google ya bağlanıyor.

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neşecim teşekkürler..Acaba niye öyle oluyor bir bakayım..uyarı için sağol..sevgiler

      Sil
  8. menu harıka lımonatayı deneyeceğım

    YanıtlaSil
  9. merhaba
    bir şey sorabilir miyim.

    YanıtlaSil
  10. çilekleri nasıl dondurucuda saklıyorsunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çilekleri yıkayıp,sonrada iyice kurutuyorum,sefaf kutularda donduruyorum.Birazınıda rondodan cekip,şekerle pişiriyorum ve kavanozlarda buzlukta saklıyorum..

      Sil
  11. teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Image and video hosting by TinyPic

Nurşen Aksoy

Image and video hosting by TinyPic